Elise & Tom op reis

Williams - Arizona, our new destination

Zondag 26 juli

Na een zeer warme nacht waarin we de airco hebben laten draaien en we ons bed uitzweetten brandde de zon om acht uur al zo lekker op ons dakje dat we besloten een duik te nemen in het zwembad. Op de foto zie je de thermometer al boven de 100 graden Fahrenheit uitkomen. Omdat we nog geen inkopen hadden gedaan zijn we eerst de supermarkt op gaan zoeken in Needles. Daar hebben we de nodige boodschappen gedaan en zo de voorraadkastjes van de camper volledig benut. Vooral water is wel erg handig, zo veel winkels kom je hier niet tegen en je verliest een hoop vocht. Ook tanken is al snel noodzakelijk, er kan zomaar 100 mile tussen twee tankstations zitten. Al rijdend komen we langs verschillende plaatsen en verlaten we California om Arizona binnen te rijden. De opbouw langs de weg is steeds dezelfde. Eerst de standaard Motelketens, vervolgens het fastfoodketenpark met de Denny’s, Mc Donalds, Wendy’s, etc. en dan komt het stadje zelf. Tijdens een van de pauzes die we tijdens het rijden namen, hebben we in een truckercafeetje aan de historische Route 66 een waterijsje gegeten. De Route 66 ligt steeds doorweven langs en door onze route, we komen hem regelmatig tegen. Een mooie maar lange route om te rijden met als eindpunt voor vandaag, Williams in Arizona, aan de voet van de Grand Canyon (nog zo’n 50 mile). Ook hier zijn we naar een KOA camping gereden, deze was door de beheerder van de camping in Needles voor ons gereserveerd. Op de KOA campings hebben we een ‘full hook up’ plaats, dat wil zeggen, een plek met water, elektriciteit en schaduw. De temperatuur in Williams is veel beter, tussen de 25 en 30 graden overdag en ’s avonds een lekkere 22 graden. Ook hier het zwembad getest en onze kookkunsten maar eens vertoont. Op een tweepitter hebben we een lekker potje gebakken. We hebben hier het plan gevat om een extra nacht te boeken en morgen op ons gemak de Grand Canyon te bezichtigen.
Op de foto’s van vandaag zie je onze C19 camper op de twee campings staan; 6 meter lang, 12 ft hoog. We slapen in het dak van de camper boven de zitplekken voorin. Deze camper geeft ons de mogelijkheid om te overnachten op campings, dit is nog steeds de plek waar we ons het meest thuisvoelen.

Leon

Amerika blijft een groot avontuur he, met niet bijster veel cultuur he!

Luuk

kijk dat is wel een gave camper. toppie. Ben benieuwd naar de foto's van de Grand cayon.

Groeten uit Dordt

hein

boodschappen in needles? needless too say, take it away!

Margriet

Hey Tom en Elise,

het klinkt allemaal fantastisch. Leuk hoor om jullie verhalen te lezen. Ik kom helemaal in vakantiestemming! Ook leuk om te zien wat jullie allemaal doen, wij gaan natuurlijk straks een stukje zelfde route afleggen. Veel plezier nog!

Groetjes!