Elise & Tom op reis

Suriname, Switi Sranan

Eerste indruk: wow, wat een land! Wat ging hier aan vooraf…
Vanochtend vroeg uit bed en snel met Elise en de schoonouders naar Schiphol. Daar de gebruikelijke Starbucks gedronken en aangesloten bij de groep van ICT&E, de organisatie waar de studiereis van uit gaat. Afscheid nemen van de thuisblijvers en het KLM toestel in om een zeer goede en rustige vlucht te hebben met eindbestemming Paramaribo.
Een kleine negen uur later kwamen we aan op het internationale vliegveld, het voormalige Zanderij. Daar bleken we het enige vliegtuig te zijn. Een bijzondere aankomst en een welkome temperatuur van 33 graden voorzien van een heerlijk zonnetje.
Na het checken van paspoorten en visums de bus in naar Paramaribo, de stad en het hotel. Wat een vreemde gewaarwording om hier (links) rond te rijden en overal Nederlandse teksten te zien. Onderweg veel groen, half (af)gebouwde huizen, levendigheid op straat en mooie plaatjes. Eigenlijk wel in een klap verliefd op dit land. Hopelijk houdt dat gevoel de komende week stand en wordt het op en top genieten.
Na eerst met z’n allen op het terras van het hotel een Parbo te hebben gedronken op naar ’t Vat in het centrum om heerlijk buiten te eten. Daarna behoorlijk gesloopt van de uren reizen en de lange dag door het tijdsverschil in bed beland van het heerlijk door airco gekoelde hotel.

Marc en Henni

Dat moet inderdaad een vermoeiende reis geweest zijn. het bericht kwam 15X binnen. Een hele mooie vakantie!!

Bram

Ok, ik ben jaloers......

Gitte

Vervelend hoor, met zulke temperaturen. Kijk je uit dat je niet verbrand! :)

Fem

Jeetje, heb jullie helemaal geen goede reis gewenst en nu zitten jullie er al!!!
Nu al moe? Slaap maar lekker en morgen gezond weer op, weer een dag vol moois!

Elize

Ha Tom en Elise..

Wow.. naar Suriname! Ik ben jaloers.. alleen dit kleine bericht is al een zee van herkenning.. de dynamiek op straat, het leeft, alles half afgebouwd, het broeierige, die sfeer ervaar je het meest aan de waterkant.. heerlijk.

Hebben jullie beetje vrijheid met wat je gaat doen daar? Hoe lang zijn jullie er? Een week is wel kort namelijk.. mocht je de kans hebben ga dan naar Awarradam op Palumeu.. of naar de plantages, ook fantastisch en met beetje mazzel zie je dolfijnen..

Als je keer leuk wilt eten kun je naar Sarinah (Verlengde gemenelandsweg) of naar The Garden Of Eden (zijstraat, ergens rechts vlak voor of na Sarinah van de verlengde gemenelandsweg)...

Blijf weg van 't vat en zo.. echt, zijn zoveel mooiere plekken..

hmm.. ik wil ook! :)

Geniet ervan,

Liefs, Elize (de snoo)

Juul

Tommie, Het klinkt allemaal weer heel goed! Geniet ervan de komende dagen in Suriname!

Liefs, je schone zus

Luuk

wat doen jullie nou weer in Suriname? we zijn verrast. nou, in ieder geval veel plezier!

Dees

Ik kom er nu pas achter dat je een bloq hebt dus ben even aan het inhalen! Maar moet zeggen dat na het eerste verhaal de jaloezie al begint op te komen... wat heerlijk! Nog leuker als je dit "werk"mag noemen! Geniet ervan neef! x

kim

hoi tom en elise.