Elise & Tom op reis

Paramaribo stadstour

Vanochtend om vijf uur al wakker, altijd fijn een jetlag. Maar goed, des te meer quality time in Paramaribo dan maar.
Eerst een lekker ontbijtje buiten op het terras en daarna verzamelen voor de stadstour door Paramaribo met niet minder dan een bus zo uit het OV geplukt. Als sardienen in een blikje namen we plaats. Gelukkig konden de airco’s open :D De foto’s spreken voor zich.
Wat ik na twee dagen al erg bijzonder vind is dat je mijlenver van huis bent, een compleet andere omgeving, heerlijk weer, maar alles om je heen is Nederlands.
Voor de stadstour had Bob (reisleider) een Surinaamse schrijfster/ geschiedkundige geregeld. Mildred Caprino gaf een bijzonder heldere en enthousiaste kijk en uitleg op en over Paramaribo en de Surinaamse geschiedenis.
We starten bij het onafhankelijkheidsplein, reden vervolgens via kerken, moskeeën, tempels en synagogen door naar de andere kant van de stad. Hier belanden we in de scholenwijk en deden een bezoek aan onder meer een hele serie begraafplaatsen in alle geloven en overtuigingen om vervolgens weer terug te keren naar Eco Resort Inn.
Na de uitleg over de invulling van de week (bomvol) zijn we een lunch gaan doen bij ’t Vat. Een lekkere visburger en een tosti bijgestaan door een Parbo’tje gingen er ondertussen wel in.
Even een korte stadswandeling langs onder meer de Palmentuin en diverse ministeries en het zweet afdouchen in het hotel om door te gaan naar het diner.
Het programma is er zo op ingesteld dat we alle culturen in Paramaribo aandoen op restaurantgebied. Vandaag de Chinees. En wat voor een, wat ondertussen al snel duidelijk is geworden is dat het eten alleen al reden genoeg is om naar Suriname te gaan. Nu nog even met een Parbo de dag afsluiten op het terras van het hotel om de groep te leren kennen :D

Mo

WAUW....Dat moet een aparte ervaring zijn.
Geweldig dat alles gewoon leesbaar is. En wat een mooie foto,s al!!!!! En die bus lijkt me wel wat voor in Holland. Een beetje kleur op de weg en ze zijn niet zo groot. Dan zitten ze hier ook eens vol. Ik ga nu mijn kachel wat hoger zetten om het zo ook 32 grd te krijgen. Liefs Mo.

Fem

Nice Tommie!!!
Eco hotel, waz dah?
Proost Parbo!

Erik

Aight,
Wat is het leven van een ict-er toch zwaar he? Maak je genoeg aantekeningen voor de studie ;P