Elise & Tom op reis

Canopy, trail en kanoën in Bergendal

Ook deze dag werden we niet gespaard door de wekker. Vandaag stond een trip naar Bergendal op het programma. Er zou worden gekanood, een trail worden gewandeld en we zouden met canopy door de bossen en over de rivier gaan.
Na een indrukwekkende busreis het binnenland in, waar de jungle toe en de bebouwing steeds verder afneemt, kwamen we aan bij het mooie Bergendal adventure center. Een strand aan de rivier met aan weerszijden bos en bergen.
De eerst activiteit was een trail de Blauwberg op. Een lokale gids nam ons mee het bos in, en vertelde over de geschiedenis van het gebied. Zeer interessante informatie over de slaventijd hier. Eenmaal boven hadden we een bijzonder mooi uitzicht over het dal met de Surinamerivier. Via de andere kant van de berg, langs grafpaaltjes, maar vooral door een mooi bos, liepen we terug naar beneden.
De tweede activiteit was het canopy; aan een kabel al glijdend de bossen door en als klap op de vuurpijl over de Surinamerivier heen, 35 meter hoog en 174 meter lang. Dat dit meer dan een bijzondere ervaring is geweest lijkt me vanzelfsprekend. Heerlijk met een snelheid langs de bomen suizen, geweldig.
Na een lunch op het pas opgezette resort ernaast begonnen we aan de derde en laatste activiteit, kanoën door de jungle. In de kano gestapt en zo’n 200 meter stroomafwaarts de Surinamerivier afgevaren om de Mama Kreek in te varen. Vanaf hier werd het onbeschrijfelijk mooi, de geluiden van de jungle, de rust en al het groen om je heen maken een grote indruk. Na vijf kwartier varen komen we terug bij het kamp, genieten we nog wat van de omgeving en rijden we terug naar Paramaribo.
’s Avonds sluiten we met z’n allen tot laat af in restaurant Hacienda don Julio, samen we met de medewerkers uit Suriname, Miriam, Betty, Nila en chauffeur Reeza.

Jirina Bulo

Super weer je ervaringen te lezen.
En nu....back to reality.....
Leg je winterjas maar bovenin je koffer, hier is t weer autoruiten krabben....maar met een zonnetje!
Fijne reis alvast!
Liefs, Jirina