Elise & Tom op reis

San Francisco - Buff Monster & Sourdough Bread Bowl

Dinsdag 14 juli

Op dinsdagmiddag op de bus naar Dordt gestapt om naar Brussel te reizen. Eenmaal in Brussel de shuttlebus naar het F1-Hotel genomen en ’s avonds nog even een frietje gegeten om alvast te wennen aan het fastfood van de komende weken (uiteraard wel gecompenseerd met een bak sla) :D

Woensdag 15 juli

Na een ‘heerlijke’ nacht in ‘comfortabele’ bedden kwamen we ’s ochtends vroeg uitgerust aan op de luchthaven om in te checken. Inchecken voor een reis naar Amerika is erg grappig. Eerst langs een security-agent met vragen als: waarom reizen jullie via Brussel, wanneer hebben jullie je bagage ingepakt, waarom stappen jullie over in New York, Waarom vliegen jullie terug met een andere maatschappij. Maar goed, dat hoort erbij hé. Bij de check-in kregen we te horen dat de vlucht twee uur vertraagd was en dat we de aansluiting op New York zouden gaan missen. Positief is dat we gelijk op een nieuwe vlucht gezet werden en nu iets later dan gepland aankomen in San Francisco.
Een goede vlucht naar New York JFK gehad met maar een keer een half uurtje turbulentie. Op JFK met het hotel gebeld dat het iets later zou gaan worden, wat geen enkel probleem was gelukkig. Het aankomen op JFK was echt een drukte wat betreft controles, veiligheid, roepende mensen, formulieren, etc. De beveiliging is misschien wel iets overdone. Dingen gaan zo snel, dat ze alweer voorbij zijn voordat je het zelf door hebt gehad. De vlucht vervolgens naar San Francisco ging erg goed. We kwamen na een kleine 7 uur vliegen ’s avonds in SF aan. Met de BART (metro) zijn we de stad ingegaan richting de wijken Union Square en Chinatown.
’s Avonds om 23:00 uur kwamen we aan bij Hotel des Arts, een hotel waar alle kamers door kunstenaars beschilderd zijn. Ook hangen in alle gangen schilderijen. Wij hadden kamer Buff Monster, zoals je op de foto’s kunt zien een leuke roze kamer waar je echt vrolijk van wordt. De badkamer delen we met de rest van de gang.

Donderdag 16 juli

’s Ochtends om 06:00 uur opgestaan want we hebben in Nederland al de Early Bird tour naar Alcatraz, het beruchte gevangeneneiland, gereserveerd. Dit betekent dat we de eerste boot naar het eiland hadden om 09:00 uur. Dat was geen verkeerde keuze want Alcatraz bleek voor de komende week helemaal uitverkocht te zijn. San Francisco lag ’s ochtends nog in een dikke mist waardoor het redelijk fris was. Gelukkig trok die snel op en werd het vlug steeds warmer en zonniger. Alcatraz is echt een heel gaaf eiland om te bezoeken. Nadat we met de boot aangekomen waren hebben we een audiotour in het Nederlands gevolgd. Deze tour was heel duidelijk en werd goed verteld. Je kreeg tijdens de tour een kijkje in het leven van de gevangenis, zowel door de ogen van de gevangenen als door die van de bewakers. Op het eind zat er nog een ex-gevangene zijn boek te signeren.
Na Alcatraz zijn we doorgelopen naar Pier 39, een toeristische pier met allemaal cafeetjes en winkeltjes. Daar hebben we een Sourdough bread bowl gegeten; een uitgehold stuk zuurbrood met krabragout erin, dit is een lokale specialiteit die hier over de gehele pier wordt verkocht. Naast de vele winkeltjes ligt er naast de pier een dok met heel veel zeeleeuwen te brullen. Een leuk gezicht en een gaaf geluid, maar een enorme stank…
Nadat we een nieuwe wereldstekker hebben gekocht die wel op de laptop past, hebben we de Cable Car genomen terug de stad in over steile heuvels en door drukke straten. Een hele belevenis.
Na een middagpauze te hebben genomen, het fototoestel te hebben opgeladen en de voeten wat rust te hebben gegeven, zijn we terug gegaan naar Fisherman’s Wharf waar we bij het Hard Rock Café gegeten hebben, Tom een Veggiebuger en Elise garlic bread en een groene seizoensalade, alleen broccoli dus. Nog een tijdje rondgelopen op de Wharf waar we breakdance op straat bekeken en Pier 39 nog een keer liepen. Het wordt wel snel weer kouder in San Francisco, rond vijven zie je de mist de stad binnentrekken en die neemt een berg kou mee. Wel een mooi gezicht trouwens, de mist die door de wolkenkrabbers heen trekt.
Morgen en aan het einde van de vakantie hebben we bij elkaar nog twee dagen om meer van de stad te gaan zien.

DeZeeuw

Klinkt goed allemaal, fijn dat ze jullie in ieder geval niet in Alcatraz hebben gehouden ;-)

Waar staat de F in F1-hotel trouwens voor? Aan de 'heerlijk" en "comfartabele" gezien zat ik te denken aan fiasco maar het zou natuurlijk flut kunnen zijn :-)

goede reis en ik ben benieuwd naar he volgende avontuur!

Groetjes Martijn

hein

beter!

Louis en Betsy

Vanuit een prachtig Tirol groeten we jullie. Leuk om alle verhalen te lezen en wat een schitterende kamer hebben jullie. Liefs

crista

jaaaa ook ooms en tantes willen wel ff bijhouden wat die neefjes en aanhang tegenwoordig allemaal beleven, jonge jonge dat was in onze tijd toch wel minder hoor hahaha blehhhhh, hartstikke gaaf hoor , genieten maar!! op dat bezoek aan Alcatraz ben ik trouwens wel ff erg jaloers.........wauw, lijkt me heel indrukwekkend, was het echt als in de film??? hoop dat jullie nog heel plezier hebben!! groetjes crista

mo

TROTS ben ik op je Tom. Zo ook de boot overwonnen deze trip!!!!!! Wat moet dit een mooie trip worden,met de verhalen die ik nu al lees. Lieve kinderen....Wij genieten met jullie mee en liefs uit Holland.

Daphne & Arno

We zeiden het toch?! San Francisco is gaaf!! Bedankt voor jullie sms en héél veel plezier! Wij gaan nu weer aan het werk:P...

Groetjes Daf & Ar

Esteban