Elise & Tom op reis

San Francisco - Fun, Fog & Ferry

Vrijdag 17 juli

De planning voor vandaag was: Slapen tot 8:00 uur en ontbijten, China Town, Union Square en de Golden Gate Bridge. De uitvoering werd: Slapen tot 07:00 (en al om 3:00 klaarwakker geworden dankzij de jetlag), China Town, North Beach, Coit Tower, Golden Gate Bridge, Sausalito en de Ferry. Iets anders dan gepland dus, veel gedaan voor 1 dag, maar wel allemaal de moeite meer dan waard.
Nadat we ontbeten hadden liepen we zo het hotel uit en China Town in, het ligt naast elkaar. Grappig om te zien, al die Chinese winkeltjes, Chinese bouwstijl en natuurlijk Chinezen. Je waant je ineens niet meer in Amerika. Nadat we in een zaakje thee gedronken hadden, zijn we doorgelopen naar North Beach, het Italiaanse stadgedeelte van SF. Vanuit hier zijn we bergop geklommen, Telegraph Hill op om vervolgens de Coit Tower in te gaan voor een fantastisch uitzicht over de hele stad. Eenmaal beneden zijn we al overstappend bus in bus uit naar de Golden Gate Bridge gegaan. Elise & Tom en beroemde bruggen liggen elkaar niet echt. Net als in Londen bij de Tower Bridge, was ook deze bedekt met een dikke laag fog (mist). Op zich was het wel een mooi gezicht hoe de mistvlagen speelden met de rode kabels en pilaren van de brug. Uiteraard lieten we ons niet uit het veld slaan en zijn de brug over gaan lopen. Tot onze verrassing werd het weer steeds beter, de zon brak door en aan het einde hadden we zelfs een heldere Golden Gate Bridge. Omdat de wandeling al met al redelijk zwaar was en we nog niks hadden gegeten besloten we nog iets verder door te lopen naar Sausalito, een mooi havenplaatsje aan de overkant van SF, waar de temperatuur overigens 10 graden hoger is. Hier hebben we bijgetankt met twee grote sandwiches tonijn en een fruitsalade. Omdat teruglopen geen optie was, kozen we voor de easy way; een Ferry terug naar SF. Een vermoeiende, maar wel weer heel erg gave dag. San Francisco is echt genieten! Morgenochtend afscheid nemen, maar gelukkig komen we over twee weken terug om de wijken aan te doen die we nog willen zien.

Luuk

Hoihoi,

Was een enorme verrassing om te vernemen dat jullie de grote plas zijn overgestoken. en de VS. We vonden het ook al zo vreemd dat de koelkast niet geleend werd :)

Maar foto's zien er geweldig uit. in ieder geval lekker weer (beetje warm,dat dan weer wel) en vele herkennigs punten.

veel plezier in de kampeertruck. Have fun!

Groeten uit een regenachtig Dordt,

Margriet en Luuk

Juul

Hee lies en tom!

Jullie verhalen en foto's zien er echt super uit! Ik ben jaloers op jullie;) Doet me een beetje denken aan Midtown Madness! Hier veel regen. Ben spulletjes aan het inpakken voor Rhodos, want wij gaan natuurlijk ook al over 2 dagen.

Een hele dikke kus!!

xxx