Elise & Tom op reis

Monterey - Lanes, Aves & Farms

Zaterdag 18 juli

Vandaag hebben we het heerlijke San Francisco verlaten voor onze tocht naar beneden die ons uiteindelijk zal leiden tot de volgende grote stad, Los Angeles. Deze dag leggen we een klein stukje af naar Monterey. Dit hebben we gedaan met de Amtrak, het treinnet van de USA. Omdat er maar weinig spoor ligt worden de verbindingen met steden en dorpen met de bus gedaan. Met de F-line zijn we vanaf het hotel naar Ferry Building gegaan waar een echte Amerikaan op een echte overdreven Amerikaanse wijze ons aan onze tickets hielp. We konden er goed om lachen. Met de bus over de San Francisco Bay Bridge (twee lagen) naar Oakland. Vanaf hier hebben we de Coast Starlight genomen naar Salinas. Deze trein is immens groot en kenmerkt zich door mooie view door de ramen in het dak. Onderweg pelikanen en zeehonden gezien en een tijd lang gepraat met inwoners van SF. In Salinas aangekomen stond de Amtrak bus naar Monterey al klaar. Wij hebben een auto gehuurd bij National Car op het vliegveld van Monterey. De chauffeur van de bus was zo aardig om ons af te zetten bij dit vliegveld. Scheelt weer een stuk sjouwen met onze zware tassen. Het verkrijgen van de auto ging gemakkelijk en de komende dagen zullen we rijden in een blauwe Toyota Yaris. Daar stonde we dan. Zonder kaart en zonder navigatie op weg naar een Wal Mart om een navigatiesysteem te kopen. Dat hebben we geweten; na 3 uur rijden hadden we een hoop ‘lanes’, ‘aves’ en ‘farms’ gezien, maar geen Wal Mart. Verdwaald dus en geen systeem rijker. We waren erg moe en als je dan in een vreemde auto rijdt en de verkeersregels compleet anders zijn is dat erg opletten. Gelukkig vonden we de weg n aar Monterey terug en zijn we naar de trekpleister van dit stadje gegaan het Monterey Bay Aquarium. Dit was gigantisch groot en mooi opgezet. Schitterende vissen en alles wat nog meer in de zee leeft gezien. Wel eerder een aquarium gezien, maar dit was wel imposant mooi. Na een paar uur genoten te hebben van de wereld in zee zijn we naar ons hotel gegaan. Dit is El Adobe Inn, een iets te duur hotel voor twee backpackers. Eigen schuld; we hadden de dag daarvoor ons hostel met een gedeelde slaapkamer (dorm) geannuleerd. In het hotel gelijk in slaap gevallen met onze kleren nog aan. Na 10 uur pas wakker geworden. We hadden het blijkbaar nodig. Nu op naar de Big Sur!

Bram en Femke

10 uur geslapen haha! Je bent toch niet helemaal naar Amerika gagaan om eens lekker te slapen?!
Erg leukom jullie verhalen te lezen en foto's te kijken. Die gevangenis was ook gaaf zeg. En die muurschildering in jullie hotelkamer...:-P
Rij voorzichtig, have fun, enjoy!
Liefs Bram en Fem

mo

Eric is toch liever conducteur op de Nederlandse trein.
En zo,n bus wil ik hier ook wel.
Dat wordt nu gewoon kaart lezen. En Elise.....ook in Amerika kan een vrouw geen kaart lezen hoor. Laat Tom maar gewoon schelden,als het niet lukt.

Juul

Hoi Lies en Tom! Ziet er weer goed uit voor vandaag! wat een stoere trein zeg! En die vissen ook..
Hier zo'n beetje het laatste berichtje vanuit het thuisfront. Wij vertrekken morgenavond naar onze bestemming in rhodos. Er moet morgen - natuurlijk- nog een hoop gebeuren, maar dat gaat wel goedkomen;)
Jullie gaan dus de komende dagen op weg naar Los Angeles? Heel, heel veel plezier. We bellen wel eventjes. En als ik wat minder op jullie berichtje reageerk omt dat omdat ik lekker op de quad zit of aan het strand lig!;)

haha, nee hoor, ik probeer jullie natuurlijk te blijven volgen!

Veel liefs van Laurens en Juul

luuk

tjongen jonge jonge zijn ze in de VS met merken als chrisler, ford en GM. Wat huren ze, een Toyota Yaris :( benzine kost geen drol. Beetje jammer.

Enfin, ziet er allemaal indrukwekkend uit. Die rondrit zonder navi kan ik daar wel begrijpen. maar hoorde dat jullie met een grote Camper gingen rijden? komt dat nog?

in ieder geval veel plezier in LA.

Groeten uit dordt

Martijn

De el adobe inn, lijkt me we wel een leuk hotel, heb altijd al willen weten waar pdf'jes gemaakt worden ;-)

ps ik dacht dat jullie op reis gingen met een camper... blijkt het een Yaris te zijn....

Louis en Betsy

Internetcafe gevonden om jullie reisverhalen te volgen. Indrukwekkend, maar dat begrepen we al van de smsjes. Vanuit een zonnig oord. Liefs van ons allen. LB en RA

Juul

Leuk verhaal en de rit ziet er ook gaaf uit!

Groetjes, Juul & Lau