Elise & Tom op reis

Big Sur - "In Big Sur we take some time to linger on..."

Zondag 19 juli

Na 10 uur te hebben geslapen alsnog om 06:00 uur opgestaan gestart met een lekker ligbad. Daar de plannen voor vandaag gemaakt. De dag van gisteren nog eens bekeken en het belangrijkste voorop gesteld; zo snel mogelijk naar de Wal Mart en een Tomtom zoeken. Na het ontbijt de auto in en richting Marina gereden. Daar in de voor Amerikaanse doen kleine Wal Mart geslaagd voor een Tomtom One, met de lage Dollarkoers een goede koop. Heerlijk, mét navigatie de weg op! Vanuit de Wal Mart zijn we eerst terug naar Monterey gereden om Cannery Row te zien. Deze laan ligt in de haven van Monterey en was vroeger de plaats was vis ingeblikt werd. Daar dankt het zijn naam aan. Nu is het een trekpleister voor toeristen.
De weg naar de 17-Mile Drive hadden we verrassend snel gevonden :D en dus hebben we dit stuk door golfresorts en langs de kust gereden. Een mooie route waar we pelikanen en zeeleeuwen zagen. Dit stuk staat ook bekend vanwege Pebble Beach, een belangrijk golfterrein. Ook hebben we hier o.a. Point Joe en the Lone Cypress gezien. Die eenzame Cypress is tevens het logo voor de hele omgeving en kom je overal tegen. Vanuit de 17-Mile Drive zijn we naar Carmel-by-the-Sea gereden. Dit luxe plaatsje staat bekend om zijn netheid en strenge regels. Zo is lopen op hakken verboden voor de geluidsoverlast, maar ook typisch Amerikaanse krantenbakken en hotdogkraampjes worden geweerd. Ook was Clint Eastwood hier ooit de burgemeester. In Carmel hebben we een heerlijke pizza gegeten in een Europees restaurantje. Brood en water waren all inclusive, inclusief de resten eten meenemen aan het einde van de maaltijd. We hadden nog wat uit elkaar gevallen restjes over, maar de vrouw vroeg keurig of we het in een leeg hamburgerdoosje mee wilde nemen.
Na Carmel begon onze tocht over de Highway One voor de komende 74 mile, langs een woeste kust met schitterende views vanaf de weg. De route biedt vele plaatsen om uit te stappen en een kijkje te nemen. Dit hebben we dan ook zeker gedaan en was zeer de moeite waard. Aan het strand hebben we inderdaad een woeste zee gezien, maar daarentegen ook rustige, mooie en kleurrijk begroeide heuvels. De weg ging ook over de beroemde Bixby Creek Bridge om vervolgens aan te komen in het al 6 maanden geleden vastgelegde Ripplewood Resort, een resort dat wij kenden uit RTL Travel omdat Chris Zegers hier geweest is. In Ripplewood hebben we cabin nummer 13, oftewel nummer 12b voor de bijgelovige Amerikanen. Heel bijzonder om midden in de Big Sur een geweldig huisje hebben.
Morgen rijden we de Big Sur verder door over Highway One op weg naar San Luis Obispo.

Arno

Hoi Tom en Elise,

Leuke verhalen en ben blij te horen dat jullie eindelijk een TomTom hebben gevonden. Succes nog met navigeren op Highway One en geniet nog van jullie vakantie!

mo

Dat wordt lastig met tom tom en tom. Naar wie luister je nou Elise??? En in Carmel by sea word ik waarschijnlijk geweerd. Ik kan echt niet stil houden/zijn. Genietse en tot horens