Elise & Tom op reis

Santa Barbara - We're going down, temperature is going up

Dinsdag 21 juli

Ten eerste willen we even zeggen dat we het erg leuk vinden dat velen ons reisverslag lezen en reacties plaatsen; we lezen ze graag, of zoals we hier in Amerika zouden zeggen: “Oh yeah! It’s só fantastic to see you all reading our traveldiary, we’re lovin’ it só much!”
’s Ochtends rond achten uit bed gegaan en na een snelle douche het hostel uitgegaan om ergens anders een ontbijt te gaan zoeken. Dit lukte ons op de route naar Santa Barbara bij de Starbucks. En wat hadden we een geluk zeg: “You are so lucky, today is free pastry day” oftewel echt onze dag. Een gratis cake bij de koffie. En Elise koos ook nog eens de ice lemon cake. “Oh my God, the best choice, it’s só good!” Ja inderdaad, weer lekker Amerikaans. We blijven het erg leuk vinden in ieder geval.
Na onze halve liter koffie en thee met pastry de weg vervolgd over Highway 101 naar Santa Barbara. De weg leidde ons door bergen, valleien en langs de kust. En met iedere mile die we reden, leek het wel of de temperatuur een graad Fahrenheit steeg. Halverwege raakte de tank leeg en we schrokken van de prijs, zó laag! Elise vroeg zich bij de kassa af of het wel goed was gegaan, haha! 1 Gallon (3,8 liter) voor $2,90 (€2,-). Na een ruime 100 mile te hebben gereden kwamen we aan op de plaats van bestemming, Santa Barbara. Met behulp van de laptop en Skype wisten we de dag ervoor een hotel vast te leggen vlak voor het centrum. Altijd weer een verrassing. Gelukkig pakte dit goed uit en kwamen we in Agave Inn, een gerenoveerd hotel. Zoals je op de foto kunt zien ziet onze kamer er heel goed uit. ’s Middags hebben we nog een stuk landinwaarts gereden door de bergen heen en langs de wijnvelden. Het gebied heet de Santa Ynez Valley. Mooi om allemaal te zien. In de lucht zie je veel grote indrukwekkende adelaars rondvliegen.
’s Avonds zijn we bij de buren uit eten geweest, een Japanner. Lekkere zalm teriyaki gegeten, we hebben onze stokjes erbij opgegeten.

Woensdag 22 juli

Deze dag zou starten met een jammerlijke gebeurtenis. We moeten al vroeg afscheid nemen van onze eigen gele Corvette, de blauwe Toyota Yaris. ‘s Ochtends dus met de auto naar SB Airport en met de bus terug. We zijn weer op de benenwagen en het OV aangewezen. Met de bus vanaf het hotel naar Santa Barbara Downtown. Een straat uit (State Street) slechts, alleen wel van nummer 3322! naar nummer 100. Eerst even een bakkie koffie bij de Northstar, een wat luxere koffietent, maar daarvoor zit je ook in Santa Barbara, een beetje ‘t Gooi van California. En omdat we ons graag aan de cultuur aanpassen heeft Tom daarna gelijk maar een Fruit Parfait (zie foto) gegeten bij de Pinkberry Frozen Yoghurt. De verkoper liet ons eerst even alle smaken proeven. We zaten al vol van de samples, maar het ijsje was heerlijk!
Al winkelend zijn we State Street, met aan weerszijden palmbomen, uitgelopen richting ‘the beach’. Daar zijn we de houten pier afgegaan waar we veel pelikanen zagen. Nu wel op een manier zodat we ze op foto konden vastleggen, leuke beesten zijn het. En ook in het water zagen we een zeehondje dat zich liet voeren door de vissers.
De rest van de middag hebben we Downtown doorgebracht en onze lunch gehad in Santa Barbara Brewing Company.
Deze dag hebben we lekker wat rust genomen en plannen gemaakt voor de rest van de reis.

Luuk

Juist Tom, een Corvette is ook een leuke huurwagen. Zeker als de benzine maar 50 cent kost :)

Maar vervelend weer, he?

groeten uit een bewolkt Oud-Beijerland

jan.vanes@hetnet.nl

iedere morgen genieten we van jullie

foto,s en verhalen .groetjes ome jan en tante nel

"De Ouwe"

Ik vond het een erg vreemd land en nu vind ik het een verschrikkelijk land!!!!!!!!!! Eerst je al moeten legitimeren voor een pilsje en nu blijken de cola's ook al groter te zijn dan het gezonde gerstenat. Wat voor overdreven verkooppraatje houden ze hierbij om dat goed te lullen? Groetjes van mij en ja Tom je bent "so lucky, I have 30 liters of beer brewed, its so good! Ik zal een paar flessen voor je bewaren.

Luuk

Oh, dat vind ik ook lekker "De Ouwe" ;)

He Tom, als je weer wat wilt huren, tipje : http://www.autoblog.com/2009/07/22/2010-transformers-special-edition-chevy-camaro-unveiled/

Mzzl

Louis en Betsy

We hebben alle verhalen weer bekeken en al het lekkers voorbij zien komen. Alles is 'big'. Groetjes

Erik en Netty van Hartingsveldt

Hoi Tom en Elise,

Zo te zien vermaken jullie je prima. Wij zijn vandaag bevallen van een gezonde zoon, Hij heet Erik jr. Hij weegt 9 pond en is in het ziekenhuis geboren. Nu zijn we gelukkig weer allemaal thuis en gaan lekker genieten van ons kleine wonder.

We hebben je ouders beloofd om een sms te sturen, maar nu heeft Netty haar zusje het tel. nr. weggegooid. Wil je het ons nog even mailen (famvhartingsveldt@filternet.nl) zodat we hun nog even kunnen sms-en.

Geniet nog van jullie vakantie en tot ziens.

Groetjes van Erik, Netty en de kids