Elise & Tom op reis

Hollywood, Los Angeles - "Everybody comes to Hollywood..."

Donderdag 23 juli

Vanochtend afscheid genomen van ons lekkere motel in Santa Barbara om de bus te nemen naar het Greyhound-station. De Greyhound is de nationale busmaatschappij waar we thuis al een paar maanden geleden voor gereserveerd hadden voor de 24ste. Maar ja, plannen kunnen veranderen en dus wilden we op de 23ste. Dan kon wel, maar dan moest je die ochtend gokken dat je aan boord kon, vol is vol en wij mochten als laatste 'boarden'. Dit werd kantjeboord, want op een plaats of 5 na zat de hele bus vol. De rit duurde zo'n 2,5 uur zodat we de rust hadden een tijdschriftje te lezen.
Aangekomen in Hollywood bleek het niet ver lopen naar het hostel te zijn. Wij hebben voor twee nachten het Hollywood International Hostel geboekt, aan de Walk of Fame, Hollywood Boulevard tegenover het Kodak Theatre (waar de Oscars worden uitgereikt); erg centraal dus. We hadden ons vergist in de grote van de Walk of Fame. Aan weerszijden van de straat en een paar honderd meter lang liggen er sterren met namen van sterren. We hadden gelezen dat we in een horrorhostel terecht zouden komen, dus we hielden ons hart al vast. Het bleek een lege kamer met een bed, dus zo heel slecht was het niet.
Nadat we uitgepakt waren hebben de we Hollywood Boulevard gelopen, sterren gekeken en als bekende persoon verklede mensen gezien. Wat een drukte en chaos hier zeg, denk je de Koopgoot op koopzondag in, verdubbel het en laat een brandalarm afgaan. Zoiets en dan steeds maar door, erg bijzonder. We besloten vervolgens met een Hollywoodtour mee te gaan en zo crosten we in een open wagen (heerlijk met dat warme weer) met de wind door de haren door Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive, Bell Air en langs het Hollywood Sign. Een leuke tour en langs villa’s gekomen van onder meer Dr. Phill, Halle Berry, Leonardo DiCaprio, Playboy Mansion, Robbie Williams, en vele anderen. We hebben genoten van deze toeristische open bus tour, het is leuk om aan zo’n gekke rit mee te doen.
’s Avonds nog wat door de neonverlichte straten gelopen en bij een Frans pannenkoekenrestaurant gegeten. Nu nog even bijkomen om weer door te kunnen gaan met deze indrukwekkende reis.

Luuk

Wel verwend die Amerikanen. om een lege kamer gelijk een Horrorhostel te noemen ;)

Groeten aan Halle

Martijn

Toevallig de ster van MJ nog gezien?

Trouwens, een open bus is nog geen camper!

Martijn

oeps... na het zien van de foto's is mijn vraag al beantwoord!

Veel plezier nog!

Arno

Hoi Tom & Elise,

Ik lees jullie verhalen nog steeds met veel plezier. Klinkt allemaal wel leuk dat Hollywood. Wij hadden maar 1 dag in LA dus hebben we alleen Venice Beach gezien. Veel plezier nog!!!

groetjes Arno