Elise & Tom op reis

Needles - Goin' east with C19

Zaterdag 25 juli

Vandaag hadden we een ingewikkelde dag voor de boeg. Met het openbaar vervoer door Los Angeles heen is geen doen, maar we moesten er wel voor zorgen dat we vandaag van Hollywood naar Carson zouden komen (een andere wijk in LA). Daarom hadden we voor deze ochtend een auto gehuurd bij de Budget Rent-a-car naast ons hostel in Hollywood. Een flinke smak geld, maar zij zouden ons in Long Beach een ‘ride’ geven naar de Cruise America, de plek waar we deze dag onze motorhome zouden ophalen. Aangekomen in Long Beach bleken we bij een verkeerde rent a car station te zijn aangekomen. Wij zitten namelijk op het vliegveld, maar Long Beach blijkt er meer te hebben. En Kay, de vrouw die ons in Long Beach een ride zou geven, werkte hier dus niet. Na veel gepraat is Kay naar het vliegveld gekomen en heeft ons een rit gegeven naar het paar mile verder gelegen Carson. Aangekomen bij Cruise America zien we hem al staan: Onze C19!! Het is een nieuw soort camper van CA, voor 2 á 3 personen, volledig on-Amerikaans. Hier rijden ze allemaal met campers van wel 9 meter lang of meer. Die van ons is 6 meter lang en bezit alles wat we nodig hebben. Alleen bleek het meekrijgen van deze motorhome voor ons nog niet zo gemakkelijk. In Amerika zijn ze erg van de regels, dat was ons bekend, maar daar wordt ook geen enkele uitzondering op gemaakt. Aangezien Tom de driver is, maar Elise de creditcardhouder keurden ze dat niet goed. Dit moet overeenkomen. En daarom moesten we dubbel de borg contant betalen aan CA en krijgen we deze in NL via een opgestuurde cheque bij een bank bij ons in de buurt terug. Een dompertje voor ons want moesten we alsnog met een taxi naar een bank om een dikke reeks flappen te tappen. Even met de bank in Nederland overleggen of dit allemaal goed komt. Daarna begon onze tocht naar de KOA camping in Needles. Dit is een stuk dat begint in de drukke stad Los Angeles en eindigt in Needles waar het overdag over de 110 graden (40 graden Celsius) warm is. We zijn dus heerlijk de desert ingereden. Van het over 7 banen file rijden in LA, naar het tweebaans rustig rijden buiten de stad. Lange rechte wegen waar het steeds warmer werd. Gelukkig heeft ons rijdend huisje airco, die maakt dus overuren. Toen we aankwamen op de KOA camping in Needles was het al pikdonker. Na een blik op de klok, bleek het echter pas half negen, dat gaat erg snel hier. Gelukkig koelt het ’s avonds af tot zo’n 30 graden Celsius en kunnen we ons opmaken voor een warme nacht.
De foto’s van onze camper komen morgen pas, bij de verhuurder was het te hectisch en toen we op de camping aankwamen was het al te donker. Wat een cliffhanger hé.

Juul

Lieve Lies en Tom,

Ik heb door een combinatie van warmte en te weinig tijd helaas net niet alles van jullie site kunnen lezen, maar het klinkt en ziet er heerlijk uit! Vooral de Hollywood Studios lijkt me gaaf zeg! Geniet er nog lekker van de komende weken!
Even een berichtje over hier. Er is op Rhodos (!!) een hittegolf vastgesteld, waarbij de temperaturen overdag zeker boven de 40 graden uitkomen. Snachts in je bikini lopen is hier geen probleem. We gaan elke dag met onze quad naar bezienswaardigheden en mooie stranden. Vooral Rhodos-stad vonden we heel mooi. In tegenstelling tot vorig jaar zitten we midden in het uitgaansleven en daar genieten we volop van! Gisteren zijn we met onze buren (23 en 24) wezen stappen tot laat en hebben laurens en ons buurmeisje in de space shot gezeten, waarbij je keihard in 2 seconden 90 meter omhoog wordt geschoten. Was echt geweldig. Overdag slapen we wat langer uit, omdat hier alles veel later opgang komt. Eten doen we pas rond 11 uur. wij hebben het in ieder geval heel erg naar ons zin! Ik probeer nog een keertje op Internet te kijken om alles na te lezen!

Veel plezier en kus voor jullie allebei van Lau en mij!

xxx

Juul

Heel veel plezier met de camper trouwens!

xx

mo

Tja....een dollartje meer voor een auto van 6 meter.
Altijd wel geweten dat de Amerikanen apart zijn. Wel heerlijk om met "jullie eigen"huisje op stap te gaan.
Geniet van de rust daar en even weg uit de hecktiek.
DIKKE kus en ERG VEEL plezier.

Sander, Mandy & Yara

Hey Tom en Elise!
Wat leuk om mee te kunnen genieten van jullie supertrip.
Onze vakantie zit er net op en heb dus lekker kunnen genieten van al jullie reisverhalen tot nu toe. Wat een bizar land/volk he? Wel superindrukwekkend allemaal.
Geniet nog even!
Liefs, Mandy (en de groeten van Sander en Yara)

PS: Haha.... Ik heb je in ieder geval verslagen!!!! ;-)

henny

ha Tom en Elise
Wat een land he, geweldig!!!wij hebben het idee of wee al maanden weg zijn, we hebben al zo veel moois gezien.Wij zitten nu bij Lake tahoe even een npaar dagen uitrusten, we hebben geen tijd om ons log bij tehouden, dat komt thuis wel.
Morgen gaan we naar San Fransisco, daar verheugen we ons erg op.Zo te lezen vonden jullie het ook erg leuk daar. Nog leuke dagen in de usa.
groetjes Henny

hein

tss 6 meter, dat zwenkt nog eens niet uit!