Elise & Tom op reis

Grand Canyon - Powel, Hopi & Mohave

Maandag 27 juli

Vanochtend opgestaan om een van de mooiste plekken op deze wereld te bezoeken, de Grand Canyon. Op voorhand waren de verwachtingen dus al erg hoog en moesten nog maar waargemaakt gaan worden. Na 50 mile te hebben gereden kochten we onze toegangskaart voor de ‘South Rim’ (de zuidelijke ingang) en hebben we de RV op een van de parkeerplaatsen van het park gezet. Vanaf daar zijn er ‘gratis’ shuttlebussen naar een groot aantal uitzichtpunten over de Canyon. We hadden een startpunt bepaald en hebben het eerste stuk te voet afgelegd, een trail gelopen dus. Vervolgens met de shuttlebus een stop verder om de Grand Canyon vanuit een ander punt te bekijken. Zo had je onder andere Powel Point, Hopi Point en Mohave Point. In totaal zijn er negen punten.
Voor alle views en vanuit alle punten geldt eigenlijk maar één ding: Geweldig! Zo groot, kleurrijk en uitgestrekt. De verschillende lagen in verschillende kleuren die door de Colorado River in de loop der tijd zijn blootgelegd, geven een fascinerend beeld. Waar het bovenop groen is en begroeid, loopt het via een witte laag, een bruine laag naar een mooie dikke rode laag. Wij hebben de Canyon alleen vanaf de bovenkant gezien, maar er zijn manieren om er ook in te gaan. Op een van de foto’s zie je een padenstelsel lopen tot aan beneden in de Canyon. Deze route staat er om bekend erg steil en vooral erg lang te zijn en wordt afgeraden om binnen een dag te lopen. Naar beneden had wellicht een optie geweest, maar dan…
We hebben veel foto’s gemaakt en een selectie op de site gezet, maar eigenlijk geven de foto’s, hoe mooi ze ook zijn, nog geen beeld van hoe de Grand Canyon is om met eigen ogen te zien.
’s Middags zijn we teruggekeerd naar onze camping in Williams om de was te doen, even heerlijk in een heet bubbelbad te zitten en een lekkere scrambled eggs klaar te maken.

ome jan en tante nel

geweldig , groetjes van ons.

Luuk

kijk dat is mooi. indrukwekkende diepte. akn je toch best aardig zien, vooral die foto's met de rivier de Colorado erin. Dacht eigenlijk dat het beneden gedeelte wat breder was.

Groeten uit Oud-Beijerland

Richard

Ben net terug van vakantie uit Frankrijk en ik dacht dat dát al gaaf was ! Hahaha.
Leuk om jullie ervaring gelijk te zien en te lezen, aangezien Irma en ik ook een rondreis daar hebben gedaan.
Geniet ervan !!!!! Groeten, Richard
(PS: zijn jullie al dikker geworden van al dat "gezonde eten" daar ? Ik zal jullie het komend korfbalseizoen eens goed afmatten :)