Elise & Tom op reis

Las Vegas - "I see you in Vegas..."

Dinsdag 28 juli

Ja ja, jullie zien het goed. Gisteren stonden we nog bovenaan de Grand Canyon en nu staan we alweer 5 uur verderop een kip in een pan te slaan in Las Vegas. We hebben Arizona achter ons gelaten om te vertrekken naar de woestijnstaat Nevada. En dat voel je meteen weer, 41 graden en een volle zon. Halverwege even een stop gedaan bij de Subway voor een ‘footlong’ broodje en een lunchsalade voor Elise; onbeschrijfelijk hoe groot zo’n broodje en salade gevuld worden. Zo’n 30 mile voor Las Vegas moesten we stoppen voor een politiecontrole. Het bleek om een controle te gaan vlak voor de Hoover Dam. We moesten de RV uit en de luikjes van de RV werden door de agent gecontroleerd. Nadat alles in orde was mochten we verder. Stapvoets en filerijdend reden we richting de Hoover Dam en er overheen. Wat een mooi gezicht, dat blauwe water, die witte lijnen in de bergen die aangeven hoe hoog het water kan staan en die enorme dam. Naast de dam werd een nieuwe highway met immense brug gebouwd om de drukte te verminderen.
Ineens doemt dan een nieuwe skyline op, midden in de woestijn ligt ineens Las Vegas. Wij rijden richting The Strip, het centrum van Vegas om uiteraard midden in de hotspot onze camping te hebben. Op de foto zie je onze plek, midden in Vegas.
We besluiten het centrum in te gaan en stappen direct Circus Circus binnen, een casino, hotel en heus overdekt pretpark ineen. Tom heeft een kip in een pan proberen te slaan en Elise probeerde een pingpongballetje in een bakje te mikken, beide helaas tevergeefs. Uit dit Casino ‘the Strip’ op gegaan en een stukje verder gelopen. Met deze extreme hitte en brandende zon is het erg zwaar om Las Vegas door te komen. We hoppen dus casino in, casino uit en komen langs enorme hotels en in stijl gemaakte complexen als een piratenschip, maar ook een deel van Venetië. Echt, dit is zo’n bizarre wereld dat je het je niet voor kunt stellen. Rond achten werd het donker en ging de neonverlichting aan en bij ons het kaarsje uit. Snel terug naar onze vertrouwde RV om van de nacht te genieten.

DeZeeuw

Viva Las Vegas ;-)

PS Tom ik dacht dat jij vegetariër was.... waarom zou je dan een kip in een pan willen slaan?

veel plezier nog!

LUUK

Tjonge jonge wat een lichtjes!!! en nep zeg, dat Vegas. Daardoor ook wel weer leuk, niet? :)

Groeten uit dordt

Martijn

Nee.... Dordt is het middelpunt van de wereld ;-)

LUUK

Nee

Willem

Hallo Elise en Tom,
Tot nu toe heb ik jullie kunnen volgen, maar ik ga vannnacht zelf op vakantie. Het zal niet zo spannend worden als bij jullie. Jullie maken zo te lezen een geweldige reis. Nog veel plezier en de rest lees ik wel na mijn vakantie.
Groetjesss uit Prinsenbeek