Elise & Tom op reis

Banning - Joshua Tree National Park

Donderdag 30 juli

Vanochtend vroeg met de wekker wakker geworden, want er stond een reis van 250 mile op het programma. Dat lijkt weinig, maar in kilometers en met een camper ben je zo’n 5 uur zoet. Dan de pauzes erbij opgeteld ben je een lekker dagje onderweg. Na een aantal uren door de woestijn te hebben gereden en Californië weer binnenkwamen kregen we een nieuwe controle. Op de borden stond dat er een agricultuur inspectie zou komen en dat alle auto’s moesten stoppen. Wij keken elkaar aan en schoten in de lach, iets met planten dachten we. Alle auto’s voor ons mochten zonder pardon doorrijden, maar wij kregen weer het al bekende stopsein. We moesten aangeven waar we nu vandaan kwamen (Las Vegas) en waar daarvoor (Grand Canyon). Daarop mochten we uitstappen en midden in de rij de camper openen. Dit keer niet alle ladebakken aan de buitenkant, wat wij dachten, maar de beste man wilde de koelkast van binnen bekijken en pakte daar vervolgens de grapefruit uit met de vraag waar we die gekocht hadden. Voor zover wij na konden gaan uit de Grand Canyon en dat werd gelukkig goedgekeurd. Op de vraag of we nog meer fruit hadden moesten we eigenlijk al hard lachen, maar gelukkig hielden we het in. Ook onze tomaten en banaan kwamen na vraag over waar ze gekocht waren door de inspectie heen. Hij vroeg nog wel even of we toevallig nog ergens appels hadden liggen, gelukkig hadden we die de dag ervoor op, dus konden we gewoon nee antwoorden. Zou hij ze in beslag genomen hebben? We hebben er in ieder geval goed om kunnen lachen. Wat een zotheid.
’s Middags kwamen we aan in Banning, Californië. De temperatuur is hier uit te houden, maar we besluiten toch maar weer een duik te nemen in het kleine zwembad van de camping en plannen te maken voor de dagen die nog gaan komen.

Vrijdag 31 juli

Nadat we gisteren een rustdag hebben gehad stond er vandaag weer een National Park op het programma, het Joshua Tree National Park. Dit park staat bekend om de Joshua Tree’s, opvallende rotsen en bergen en aparte dieren. We waren dus benieuwd. Slechts anderhalf uur rijden om bij de ingang te komen en nadat we de toegang tot het park hadden betaald bleek dat we het park helemaal met de camper door konden rijden. We hoefden in de hitte dus niet veel te lopen. Bij de noordelijke ingang kwamen we binnen, de kant waar het meest te zien was. Uiteraard gelijk opvallend waren de vreemd ogende Joshua Tree’s. Een kruising tussen een cactus en een boom. We hebben de route vervolgd naar het zuiden waar we bij Hidden Valley (massieve rotsblokken), Skull Rock en de Cholla Cactus Garden zijn gestopt voor wat foto’s. De rotsen zijn hier erg bijzonder, het lijkt wel of ze allemaal zijn opgestapeld, maar het is natuurlijk gevormd in de loop der miljoenen jaren. Onderweg hebben we verschillende planten en dieren gezien, de Antelope Ground Squirrel, Black-tailed Jackrabbit, Mojave Yucca, Smoke Tree en de Ocotillo. Google er maar eens op. Het was een gave dag in een mooi park en een aparte ervaring om zo met je camper in de zinderende hitte van de desert te rijden. Via de zuidelijke uitgang hebben we het park verlaten om vervolgens Interstate 10 richting de Starbucks in Banning te nemen. Nog steeds onze favoriet in Amerika. Bij thuiskomst op de camping hebben we de camper leeggemaakt en de backpacktassen ingepakt. Morgen inleveren in LA en op naar een volgend avontuur.

leo

Je moet ook niet proberen illegaal fruit mee te nemen he..

Fem

Haha, wees blij dat jullie die appels op hebben gegeten. Het zal je maar gebeuren, in de bak komen in Amerika omdat je verkeerd fruit hebt gekocht... Of in quarantaine...

We lezen nog steeds mee, leuk!!! Kus Bram en Fem

Tante Rita en Ome Engel

Wat een prachtig park,jullie hebben toch in z,n korte tijd veel kunnen zien ,indrukwekkend mooi.
Een goede reis terug.

Sander, Mandy & Yara

Wat een verdacht fruitverhaal!!!! Haha.....
Slaat idd nergens op.
Ach zo maak je nog eens wat mee.
Have fun.... (nog eventjes)
Liefs,
Sander, Mandy & Yara

Klaas&Monique

Tjongejonge zèg,wat een belevenissen!We zijn er stil van.Leuk dat alles verslagen is met de enorm leuke foto's erbij.Het erg leuk om jullie te volgen en wat jullie zoal meemaken.Nog much fun!!

luuk

blijven rare gasten daar in de states :~

veel plezier

Louis en Betsy

Wat een prachtig park hebben jullie bezocht. We zijn benieuwd naar de andere foto's. Veel plezier in Disney.
Groetjes Louis en Betsy

tante bertie ome jan

wat een mooie reis maken jullie ,we hebben elke dag gekeken. nog veel plezier en kom veilig thuis.