Elise & Tom op reis

San Francisco & Nederland - Home sweet home

Dinsdag 4 augustus

Onze laatste dag in de USA en ook de laatste post op de reislog. Vanochtend wakker geworden in het San Remo Hotel in SF waar Elise een ontbijtje ging halen bij de supermarkt naast de deur. Nog even douchen en op naar Union Square, de wijk die we de vorige keer niet aangedaan hadden. Met de bus naar het centrum gereden en even rondgewandeld in het zeer drukke winkelgebied. We vinden het veel drukker dan de vorige keer, ook de temperatuur is iets hoger en de mist is opgetrokken, we zien 's middags de Golden Gate Bridge zelfs nog volledig staan, dat hadden we niet eerder gezien. Tom had ook nog een doel deze dag, een grote mok van de Starbucks zien te scoren. Eerder waren er al espressoglaasjes gevonden van de Starbucks. Na 6 Starbucks-ketens te hebben afgelopen, vonden we een mooie, echt Amerikaanse mok. En toevallig stonden er nog twee glazen espressoglaasjes bij die ook in de bagage pasten, dus die gingen ook mee.
Omdat we vanaf de namiddag meer dan tien uur stil moesten zitten in een vliegtuig, besloten we 's middags nog even een lekkere wandeling te maken over de Embarcadero, de laan langs de ‘bay' met de pieren. Nog even over Pier 39 gelopen en toen was het wel mooi geweest, de laatste Amerikaanse sandwich gekocht (en gedeeld vanwege de grootte), de bagage opgehaald in het hotel en de bus genomen naar de BART om door te reizen naar San Francisco International Airport (SFO). Vanaf hier pakken we een Boeing 747 van British Airways richting Londen en stappen daar over naar Brussel om met de trein te eindigen waar we begonnen, thuis.

Woensdag 5 augustus

Het inchecken op de luchthaven ging weer zoals we ondertussen gewend waren, 3x dezelfde controle binnen 20 meter. De vlucht zelf verliep soepel, zo'n 9,5 vliegen met aan boord een eigen schermpje om je film of muziek naar keuze te horen. Elise vooral cd'tjes, Tom hield zich bezig met The Simpsons, Monsters vs Aliëns en Jurassic Park. Na de vlucht met 9 uur extra tijd door het tijdsverschil kwamen we in Londen aan. Hier hadden we een uur om het immense vliegtuig uit te komen, door controle 1 te gaan, door te lopen naar controle 2 en in te checken bij de nieuwe vlucht. Dit liep gelukkig allemaal goed evenals de zeer korte vlucht naar Brussel. Daar kwam echter een onaangename verrassing, want de bagage van Tom vond de vakantie blijkbaar te kort en besloot nog even niet terug te keren (inmiddels is bekend dat de bagage een stukje verder heeft gereisd, deze is aangekomen op Schiphol en komt ook onze kant weer op). Vanaf Brussel de trein naar Dordrecht genomen en daar werden we opgepikt door Juliette die ons een lift naar huis gaf; thuis!

We kunnen in ieder geval terugkijken op een geweldige reis door Californië. Van drukke steden tot rustige natuurparken. Met de camper en auto, maar ook met de bus en de trein. In een hotelletje of een hostel tot een camping. Van koel en mistig tot zeer droog en heet. Overdreven Amerikanen (in alle opzichten), oneindige fastfoodketens, verkeersregels die helemaal anders zijn, planten en dieren die we niet eerder zagen, geweldige uitzichten. Zomaar een greep uit alle nieuwe ervaringen die we de afgelopen drie weken samen hebben beleefd.
We kunnen nu de geweldige reis helemaal gaan evalueren, maar het volledige stuk staat ruim 12 A4-tjes groot gewoon online, dus we hoeven het alleen nog maar te lezen.
We vonden het erg leuk dat er zo enthousiast werd meegelezen en we waren ook iedere dag weer benieuwd of er reacties waren. En deze waren er ook echt iedere dag, bedankt hiervoor!

Elise & Tom.

Luuk

Nou inderdaad kan je weer normaal doen ;)welkom terug en werkse.

Mzzl

ome jan en tante nel

Geweldig wat een mooie reis!
We hebben genoten van jullie foto's en verslag.

Groetjes Ome Jan en Tante Nel!

Tante Rita en Ome Engel

We zijn blij dat jullie weer gezond en heel huids op je vertrouwde nederlandse bodem zijn geland. Ook wij hebben meegenoten van jullie fantastische reis door Amerika.
Groetjes van ons.

Arno

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Erg leuke verhalen en jullie hebben echt veel gezien in 3 weken. Hopelijk komt Tom zijn tas snel aan en is daarbij ook z'n Starbucks mok nog heel :-)

We spreken elkaar snel!

Groetjes van Arno & Daphne