Elise & Tom op reis

Á leiðinni til Íslands

Kæru allir

Een half jaar geleden kregen we het idee om een rondreis in IJsland te gaan maken. Dat idee hebben we verder uitgewerkt en zo boekten we rondreis Kalle met vertrek op 1 mei. Vanaf die dag hebben we ons wat meer in het voor ons totaal onbekende IJsland verdiept. Toen kwam 14 april en leek een vulkaan in het zuiden van IJsland (Eyjafjallajökull) letterlijk roet in het eten te gooien. Op dit moment is het vliegveld (Keflavik) gelukkig weer open, maar gezien de afgelopen weken kan de situatie per dag veranderen. Eventueel kan de route via een ander vliegveld omgeleid worden. De rondreis zelf loopt grotendeels over ringweg 1, die op zijn beurt weer vlak langs het risicogebied loopt. Ook deze weg sluiten ze constant af uit veiligheidsoverwegingen of asval. Zelf zien we het helemaal zitten en staan we al volledig bepakt en bezakt met onze backpacks. We hebben in ieder geval al een nieuw begin gemaakt aan onze reislog. Hopelijk kunnen we het volgende week vanuit IJsland voorzetten en jullie op de hoogte houden van onze avontuurlijke reis.

Kveðjur Tom og Elise.

Fem en Bram

Superleuk, toi toi toi!
pffffff hijg hijg pfffffff pfffff hijg, zo, die wolk komt echt niet meer terug!
GENIETEN DAAR!
Kus van ons

Bro

He Broer en schoonzus,

Wat een bikkels zijn jullie... Half Europa kan niet vliegen en jullie vliegen de vulkaan tegemoet. Hopen jullie stiekem op een eruptie en verlening van de vakantie?

Wel heel erg stoer om zoiets mee te maken. Ik hoop dat jullie er erg van kunnen gaan genieten!

Ps. Misschien heeft de meester bijles nodig...... Als ik mij niet vergis, ligt IJsland niet waar het streepje naar toe wijst.....

Richard

Hebben jullie je tandenborstel meegenomen ? Heb je misschien nodig om het roet van je tanden te poetsen :)

Leuke actuele reis; heel veel plezier toegewenst !

Groeten, Richard

judith

Ik ben echt benieuwt hoe jullie reis gaat verlopen ga het zeker volgen. Het is op deze manier wel erg spannend of ik over 2 weken wel een collega heb of iemand met een verlengde vakantie. Heel veel plezier.

ome Jan en tante Bertie

een fijne vakantie toegewenst.Het is er erg mooi.de Blue Lagoon is lekker warm,toen wij er waren ,en in het water lagen,bevroor mijn kale schedel. een goede
reis en kom heelhuids terug.

Cheese family

Wat een avontuur gaan jullie aan.Best leuk om in deze situatie toch IJsland te gaan zien.Geneit ervan en we kijken uit naar jullie belevenissen!

Groetjes