Elise & Tom op reis

Een duik in de Bláa lónið

1 mei 2010

Vanochtend zijn we naar de trein gebracht om vervolgens op Schiphol over te stappen op het vliegtuig naar Keflavik. We hebben een goede vlucht gehad waarbij we langs de bekende vulkaan zijn gevlogen. De aswolk was vanuit het vliegtuig erg goed te zien, we hebben er foto’s van kunnen maken toen we er langs vlogen. Deze staat in de fotoserie net al meer foto’s van vandaag.
Eenmaal geland zijn we naar de Blue Lagoon (Bláa lónið) gereden met de bus die voor ons klaar stond. De Blue Lagoon is misschien wel het bekendst wat IJsland te bieden heeft, maar voor ons is het de start van de rondreis met hopelijk veel meer moois. De Blue Lagoon is een natuurlijk zoutwaterbad dat door de aarde wordt verwarmd. Hoewel het buiten zo’n 5 graden was, haalde het watertemperatuur met gemak de 39 graden. Heerlijk warm dus. De Blue Lagoon is werkelijk adembenemend mooi met het lichtblauwe, door kalk witgekleurd water, de zwarte lava-ondergrond en de stoom die over het water heen hangt. Dit alles constant gepaard met de heerlijke lucht van zwavel. Een unieke ervaring. Tevens waren er punten in de Blue Lagoon waar je met klei een masker kon zetten, dit hebben we uiteraard niet aan ons voorbij laten gaan.
Vanuit de Blue Lagoon zijn we per bus doorgereden naar Reykjavik alwaar we werden afgezet bij ons eerste Guesthouse, Isafold. Het is voorlopig nog niet donker, dat wordt het pas rond tienen. Honger hadden we wel ondertussen en hebben in de oude haven bij een heel klein authentiek hamburgerrestaurantje een hapje gegeten.
Op naar de eerste nacht in IJsland. Groeten van ons met onze namen zoals hoe we heten zouden als we hier geboren zouden zijn.

Tom Ericsson en Elise Louisdóttir

judith

Geweldig, dat blauwe water.Hebben jullie het niet koud gehad toen jullie er uit kwamen.
Wel jammer dat we jou masker niet mochten zien.
Fijn dat de reis zo goed is verlopen, veel plezier.
Judith

Daphne en Arno

Heee heee!

Het ziet er alweer geweldig uit! Heel veel plezier op jullie reis, gelukkig zijn jullie er toch gekomen!

Groetjes Daf en Arno

mo

Dat zijn foto,s om jaloers op te worden. Dat heet genieten!!!! En als er nog wat klei over is....wie weet is het ook wel wat voor mij. Het stond jullie prachtig.
Fijne tijd nog en ik volg jullie op de log.

Laurens

Hey..jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik jullie verhalen uitgebreid volg! mooie foto's hoor! veel plezier!
groetjes,

Laurens

Bram en Fem

Ik dacht al, zonnebrandcreme is wel een beetje overdreven, want zo zonnig ziet het er niet uit! Haha, is dus klei!!!! Goed voor het huidje.
Misschien, als je in Ijsland geboren was, kreeg je wel korting op Sony Ericsson ;-)
Genieten daar samen hoor!
Groetjes van ons.